Carta cinquantavuitena

Extracte de la carta cinquantavuitena de n'Agustí Baró, a Cecili Buele
(Rebuda dilluns, 1 de desembre de 2008, 12:35)

Centre Penitenciari de Palma de Mallorca, 22 de novembre de 2008

Apreciat i benvolgut Cil, Bel i apreciats amics:

Avui han vingut a visitar-me els meus pares i n'Olívia. He vist el meu pare amb millor aspecte que en altres ocasions, serà per, o per, fer-se el valent davant la situació que ens corprèn. A la mare, l'he vista una mica desmillorada i n'Olívia, si bé més hermosa que mai, l'angoixa de veure'm rere un cristall l'ha conduïda a un episodi una mica trist de l'enfermetat que la té presa.

Em sap tant de greu haver-vos de fer patir tant a tots plegats. Emperò poca cosa puc fer més que suportar amb el màxim de dignitat i optimisme que n'és possible aquesta situació.

Gràcies per les sabates, la bufanda i el capell que m'heu fet arribar, de segur que els freds de l'hivern seran més bons d'empassar amb ells.

Guaitau per on que una ordre del director del centre farà possible que em faceu arribar dolços per paquet ordinari.

Sembla que com sempre ocorre, tindrem que pagar justos per pecadors, i com que n'hi ha que aprofiten qualsevol comunicació i en concret tramesa per a fer entrar les píndoles del dimoni (drogues i estupefaents).

Si em voleu fer arribar dolços, ho podreu fer solament a través de la Pastoral. Així que, a la fi, potser, podreu fer-me arribar qualque cosa (?), dolços de Nadal. Vegem si us en sortiu! M'havia fet il·lusions de menjar torrons i cantar cançons.

N'Olívia m'ha fet arribar uns llibres i quaderns excepcionals de l'art ceràmic i el treball en fang dels quals n'extrauré el suc i em faré un manual per a iniciar a qui vulga en la matèria mentre em sigui possible. Ja us n'aniré fent cinc cèntims.

També m'ha fet arribar un cançoner interessantíssim per anar arrodonint el cançoner que anem fent on entre d'altres cançons interessantíssimes com “Aquesta terra és la nostra terra” (us enrecordeu?). N'Oli em subratlla una en especial que diu:

“El tiempo que te quede libre, si te es posible dedícalo a mi...”

Poc temps disposo en llibertat i quan m'ocupo en aquest indret intento fer-ho amb quelcom que m'ompli, que m'agradi i en tot quant faig et tinc present, us tinc presents i m'hi faig present com sempre he fet.

De cop i volta m'ha sorprès un comentari a les notícies en el telediari, no sé quin, ja que vaig escrivint i no me n'he adonat, tal volta algu de vosaltres podria assabentar-se'n dels pormenors, sembla que el flamant nou president del EEUU s'ha vist conduït a haver de deixar d'emprar la xarxa com havia ant fent amb tan bons resultats.

Qui me'n sap dir més coses? Por fi?!
Xarxa i eleccions nordamericanes!
Obama i les noves tecnologies!

De què va tot plegat?

Fins a la propera, companys.

Salut, coratge i resistència

Agustí