Carta quarantavuitena

Extracte de la carta quarantavuitena de n'Agustí Baró, a Cecili Buele
(rebuda dimarts, 11 de novembre de 2008, a les 12:45)

Centre Penitenciari de Palma de Mallorca, 2 de novembre de 2008

Apreciats i benvolguts Cil i Bel, apreciats amics:

Ja em van traslladar al mòdul 11. Ja hi sóc i vaja diferència! Avui serà la tercera nit, ja hi duc dos vespres a la nova cel·la i amb nou company, en Javier, més ben dit en Francisco Javier i causualitats de la vida és un vell company de guerra d'en Miquel López Crespí. Ja us en contarem d'anècdotes, així per entrar amb olivetes us diré que aquestes començaren devers l'Hotel Bonanza, a Illetes, i més concretament i a més al Bar “Adelfus”. Te'n recordes?

La cel·la, el xabolo, deixa una mica què desitjar. En Xavier no n'és dels que s'adapten, ni es fan seus un espai no desitjat, hi caldrà sol·licitar un mà de pintura, també hi manquen cortines al bany; emperò sí us he de dir que la pressió de l'aigua és immillorable i a més les xifonades són d'una duració més que suficient, no com a la darrera on hi vaig restar en el mòdul cinquè.

Així per començar en arribar al mòdul ja us he de dir que pel camí se'm va extraviar una sabata, la qual cosa minvà en escreix els meus recursos quant al calçat. Mala sort. En arribar vaig esser rebut pel company anomenat Clavijo, jove d'una trentena d'anys força educat i ben plantat, castellanoparlant, qui s'identifica com a membre del comitè de benvinguda.

En Clavijo m'acompanya a fer un tomb per les instal·lacions del mòdul i me'n va fer cinc cèntims de les seves excel·lències. M'informà per sobre d'algunes normes quant al comportament i el respecte en l'ús. Ja us n'aniré informant, així que m'hi vagi familiaritzant.

Una altra de les apreciacions considerables a primer cop d'ull fou la mitjana d'edat, la qual és una mica superior, sense posar la mà en el foc diria que en aquest mòdul la mitja n'és 32 anys, mentre que al 5 era d'uns 27, en allà jo n'era el padrí, aquí en sóc un més, si bé m'he d'acabar de familiaritzar.

Salut, coratge i resistència

Agustí