Carta denouena


Extracte de la carta denouena de n'Agustí Baró, a Cil Buele
(rebuda dimecres, 1 d'octubre de 2008, a les 13:40)

Centre Penitenciari de Palma de Mallorca, 26-09-08

Avui he rebut visita. Ara com ara per partida doble. Dic ara com ara, perquè sóc a la cel·la, és migdia, i resta l'horabaixa d'espassar.

M'han vingut a veure Don Ramon, coordinador educatiu del centre per aclarir el trasllat d'expedient de la UIB a la UNED, així com assabentar-se de quines assignatures m'interessaria matricular.

La veritat, i així li ho he dit, penso que si surto en llibertat condicional o de 3r grau, podria fer front al curs sencer, ja veuria després si m'examino de totes o què, i si restàs aquí em seria més difícil, emperò poca altra cosa podria fer més de profit.

Així, doncs, penso que torno a ser a la roda educativa institucional, provant de fer front a una diplomatura d'Assistent Social.

Ja veis, ja veus, Aina (em refereixo a la meva ex companya i amiga), a la fi ho torno a provar.

La segona visita encara m'ha alegrat més. Ha estat na Dora, qui m'ha fet arribar una tramesa del seu marit Joan Mayol (que si ell ho troba bé, per mi encantat, adjunto i es podria penjar al blog espai creat d'ús restringit per a facilitar la comunicació i no, Déu ens guard, per a carregar-te de feines, amic Cil).

A Joan Mayol

Efectivament quanta raó. Li pot passar a qualsevol. Qui m'ho havia de dir a mi. I qui m'hagués dit tan sols fa un parell d'anys que aconseguiria reeixir, malgrat la circumstància que m'ocupa empresonat, gràcies a aquests de “Google”.

Les noves tecnologies que posen a l'abast de tothom eines d'alt nivell d'excel·lència han aconseguit el que pensava que era impossible: recuperar un mort. Jo, ofegat per les casualitats de la vida que m'havien conduït a una mena d'indigència il·lustrada i d'ostracisme que no desitjaria a ningú.

Ja ho veus, sóc present i amb entusiasme, malgrat les circumstàncies i disposat a moure el món amb l'ajut i el suport d'aquells que s'hi apuntin.

Una nova Nau es disposa a salpar. Sols cal disposar la singladura.

El que em tenia ocupat durant els darrers mesos era la possibilitat d'engegar diversos portals a internet, de caràcter multilingüe, per a engegar noves dinàmiques de compromís i corresponsabilitats. Portals multimitjans i multilingües, des dels quals vèncer la inoperància d'un sistema enquistat per l'especulació, la hipocresia, la mesquines i les misèries humanes.

D'idees i curolles no me'n manquen. D'empenta, en regalo. Em manquen caps, braços, cames i veus, i ja veus ara van i em tanquen; emperò descuida, de resignació i paciència, també en tinc de sobres al cap i a la fi, el món segueix rodant.

De fet, hi ha una curolla que em volta pel cap, que tal volta pugui interessar a més d'un i que té a veure amb el que em tenia ocupat individualment abans de capgirar-se'm el destí gràcies a “Google” i que després de veure les ganes que hi posaren els bandejats en la diada de la Mercè aquí al Centre Penitenciari dono voltes i voltes al pati i em capfico a ordenar per veure com ho presento.

Durant aquests anys de voltar pel món i d'obtenir experiència regalada de les misèries del món d'avui, havia començat a engegar un taller a casa per tal d'intentar comercialitzar marqueses i titelles.

Les meves habilitats manuals també són conegudes, i en podeu trobar alguns models al blog “maskhara.blogspot.com” i a “canavesio,blogspot.com”. El projecte l'engegàrem conjuntament n'Olívia i jo, i la idea consistia a mostrar els models esperant despertar l'interès. L'interès d'algunes persones amigues, i en especial el ball de carnaval que organitza a tall benèfic una de les organitzacions rotàries de Palma, engegar la possibilitat d'organitzar un ball de màscares.

Tot quedà així. I ara li don voltes i penso en la possibilitat d'engegar un taller de màscares, capgrossos i titelles aquí a la presó.

Què us sembla? En parlen de la possibilitat? Potser des de Drets Humans de Mallorca, els rotaris o qualsevol altra organització amiga es podria plantejar a Institucions Penitenciàries.

Qui sap pot ser des de “comerçhonest.blogspot.com” es podria engegar recolzament econòmic i/o fins i tot dinamització.

Qui sap, tal volta la platja de Palma podria recollir, afegir-se, a la iniciativa, per tal d'incentivar l'oferta turística d'hivern. Pens que Margarita Nájera ho veuria amb bons ulls...

És una de les idees que els darrers dies em volta pel cap. Fins i tot penso que Francesc Buils com a conseller de Turisme es podria mostrar interessat i dar el seu suport.

Qui sap també des de Participació Ciutadana Eberhart Grosske mostraria simpatia per la iniciativa.

Què en trobau vosaltres?

Paga la pena?

Fins prest, companys i amics.

Ara com ara aquest humil bandejat s'acomiada, que ja són prop de les cinc i cal fer el cap viu i davallar cap avall a seguir esperant esdeveniments.

Salut, Coratge i Resistència

Agustí