Carta trentaunena

Extracte de la carta trentaunena de n'Agustí Baró, a Miquel López Crespí
(rebuda dijous, 23 d'octubre de 2008, a les 09:50)

Centre Penitenciari de Palma de Mallorca, 14 d'octubre de 2008

Apreciat i benvolgut Miquel,

Avui he rebut la teva tramesa en la qual em fas arribar la documentació necessària perquè jo pugui complimentar i alhora trametre la instància per la qual sol·licit al centre que em permeti comunicar amb tu.

Et faig a mans la còpia de la instància de color groc per la qual veus i pots mostrar el dia en el que s'ha sol·licitat. L'amic Cil sol venir cada quinze dies, diumenge passat vingué, a hores d'ara segur que te'n donà noves meves. En Cil et pot informar de com va tot plegat. Avui per avui, d'autoritzats hi compten els meus pares, fills (que a hores d'ara no han vingut mai), el meu germà (si bé crec que s'ha interessat, no ha vingut encara mai), en Cil, en Noel, en Tolo Niell i n'Olívia. En principi, us heu de coordinar vosaltres per a venir els diumenges amb un màxim de quatre.

Com t'anava dient, t'he adjuntat la sol·licitud per tal que si ho vols intentar ho facis, ja que és més que possible que a les portes arribi l'autorització abans que m'arribi a mi. En el cas d'en Cil i el de n'Olívia així va ser. Tant de bo ens veiem prest. Gràcies pel teu suport.

Malauradament sembla que aquesta la meva estada en presó s'està allargant més del que esperava.

Sincerament, tenia esperances d'aconseguir la llibertat condicional, de fet encara en guard una mica d'esperança, emperò em resigno a l'esdevenir.

T'agraeixo molt la lectura que m'has fet arribar. Darrerament no m'he pogut dedicar massa a la lectura, mig alternant les pregàries i els assajos de cultura i transició a Mallorca, amb la novel·la de l'amic Miquel Adrover, “Voltors”, la mescladissa és força interessant. Ja us contaré.

Avui m'han regalat un exemplar de dia d'avui d'El Mundo. No és de les meves publicacions preferides. He de dir que en els darrers anys pocs han estat els diaris que he pogut seguir quotidianament, més bé haig de dir que cap. El redisseny del Diari de Balears em despertà curiositat, deixem-ho així. En l'exemplar que et comento hi ha diversos articles força interessants que m'han sobtat, en especial un que signen Carlos Martín Urriza i Miguel Angel Garcias Díaz, economistes del Gabinet Tècnic Confederal de comissions Obreres, titulat “Quiebra financiera de las familias españolas” (Tal volta hi podríem fer un link al blog) i que apareix destacat a la secció d'Opinió.

Generar opinió i impulsar estratègies positives de readreçament social és el que caldrà anar fent. Què en trobes?

Pel que fa al meu cas, tot recomana cautela, emperò penso que restar de mans plegades tampoc condueix enlloc, per la qual cosa jo segueixo intentant d'explicar-me. Encertar o no ja és una altra qüestió. Vaig fent entre la quotidianitat de la cretinesa que m'envolta i el desig d'optimitzar la situació al màxim.

En sortir, n'hi ha moltes que engegar d'iniciatives i tasques de profit. Entre elles les semblances de les quals parlàrem i que no s'haurien d'ajornar més.

Així doncs prepara't, que hem de fer la teva semblança en imatges. En podríem preparar d'altres, de n'Antònia Vicens, si li ve de gust. En parlem?

Tornant al diari d'avui, no té desperdici, bé m'equivoc o no hi ha fulles que sempre serviran per embolicar qualque deixalla o servir d'estovalles. Força interessant l'esment per partida doble de la mostra sobre Jovellanos que sempre que promou amb tant d'encert el municipi, Ajuntament de Palma. “Encage de bolillos” et sona l'expressió en algun dels personatges de la transició a les Illes? Per llogar cadiretes!

Per cert, avui mateix he tramès una carta a en Cil (darrerament escric massa sovint, vejam si li dau una mà) en la qual li comento que tal volta el proper dia 21 em duen als jutjats. Qui sap, igual allí ens podem veure una estona.

Fins prest, amic, ara em toca provar d'evacuar, dutxa i anar cap al llit. Vegem si aquest gripet que m'envolta m'abandona d'una vegada.

Salut, coratge i resistència.

Agustí


1 comentari:

Olivia ha dit...

Querido Agus...me sabe mal haber perdido una plaza para poder ir a verte..pues este finde nos invitaban a pasarlo con los de la coral rotaria en Soller....te acuerdas...qt.lo supe desde principios de senmana...pero espere a ver si se anulaba...y se hizo demasiado tarde para avisar a algun interesado en verte..en el futuro se podria coordinar mejor...hablare con Cil...besos... oli